Dissabte 2 d’Abril “Introducció a la Geopolítica” a càrrec de Josep Cónsola

Aquest dissabte 2 d’abril ens tornarem a trobar per a la sessió que porta per títol “Introducció a la geopolítica” i que anirà a càrrec de Josep Cónsola.

La Geopolítica pot ser entesa i aplicada com una representació del territori, és a dir, com una construcció intel·lectual que interpreta cert tipus de relacions entre els grups humans i l’espai, a partir d’un vincle de poder i d’apropiació. D’aquesta manera, la Geopolítica ha estat una representació tradicional, territorial i fortament estatista del subjecte polític, diplomàtic i estratègic, representació que ha aspirat a ser global, mundial, planetària. La geopolítica podria ser sintetitzada com una reflexió sobre la relació realment existent entre les diverses formes de poder i els diversos tipus despai- territori.

Per parlar de tot això i més ens trobarem de 10:00 a 14:00  a la Universitat Pompeu Fabra, campus ciutadella, edifici Jaume I, aula 20.047 a Barcelona.

Qualsevol dubte i/o suggeriment ens poden escriure a info@universitat.cat