El 28 de novembre comença el curs d’Economia Política

SANY1128Enguany encetem el primer curs d’Economia Política de la UCPC que equival al segon curs del conjunt de quatre anys del que constarà la carrera. En aquest curs s’han volgut transmetre els coneixements sobre l’economia que tota militant hauria de conèixer per a la seva lluita diaria contra el sistema capitalista, l’opressió nacional i el patriarcat des del punt de vista econòmic.

El curs conta amb la col·laboració rellevant del Seminari d’Economia Crítica Taifa, un col·lectiu d’economistes crítics catalans.

*questions d’ordre tècnic: les sessions són de 16 a 20h. amb un descans de 15 min., totes les sessions són en dissabte, les sessions es faran al campus Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra excepte les sessions indicades que tenen una localització específica per a l’expansió del projecte arreu del territori, en cas d’estar lluny del lloc on visqui l’alumnat la UCPC es farà càrrec de part dels gastos de transport.

CURS D’ECONOMIA POLÍTICA

Sessió 1

28/11/09

Introducció a la teoría del valor – Xabier Gracia (Seminari Taifa)

Sessió 2

12/12/09

La problemàtica ecològica en el capitalisme – Justo de la Cueva

Sessió 3

19/12/09

La teoría de les crisis en Marx – Manel Busqueta i Francisco Ferrer (Seminari Taifa)

Sessió 4

16/01/10

Les teories antagòniques en economia política: La burgesa neoclàssica, marginalista i neoliberal i la marxista – Iñaki Gil de San Vicente

Sessió 5

27/02/10

Producció i reproducció social: reproducció de l’existència humana i treball domèstic

Sessió 6

13/03/10

– El temps i els usos del temps. El temps en Marx.

– Tipologies de usos del temps.

– Concepte de vida quotidiana i de pensament quotidià – Oriol Martí

Sessió 7