Inici del curs “Per entendre el capitalisme” aquest dissabte 5 de desembre‏

El curs “Per entendre el capitalisme” s’inicia aquest Dissabte 5 de desembre amb la sessió que porta per títolL’estructura fonamental de l’explotació, la dominació i la despossessió en el capitalisme” i que anirà a càrrec de Joan Junyent del   Seminari d’Economia Crítica Taifa.

Contingut de la sessió:
Durant la primera part de la sessió mirarem d’analitzar el funcionament del capitalisme com a sistema econòmic i social. Mirantd’identificar els elements centrals que permeten la inserció de les persones en la nostra societat així com les vies d’exclusió i marginació social.
Mirarem d’analitzar com actua el mecanisme central d’explotació del capital a partir de la teoria laboral del valor de Marx. Assenyalant tant el paper central del treball i el procés productiu en el capitalisme com l’opressió patriarcal i l’espoli mediambiental. S’explicarà també el mecanisme d’acumulació per despossessió que permet al capitalisme obtenir nous espais de valorització del capital a través de la privatització, l’expansió geogràfica i la mercantilització de la vida.

LLoc i Hora: Ens trobarem els dissabtes que teniu indicats a la web de 10:00 a 14:00, a la Universitat Pompeu Fabra, campus ciutadella, edifici Jaume I, aula 20.047 a Barcelona.

Assistència: El curs consta de set sessions i és important que assistiu regularment per poder seguir bé el curs i en cas que us hagueu matriculat però no pugueu assistir ens ho comuniqueu per tal de donar-vos de baixa.

Funcionament: Cada dissabte farem un descans d’uns 15-20 minuts a la meitat de la sessió. Les sessions consten d’una part més teòrica i una part més pràctica. Cada setmana anireu rebent un correu amb la informació detallada de la sessió i així com material complementari que us adjuntarem.

Si teniu qualsevol dubte ens podeu escriure en aquest correu!

Gràcies per formar part del nostre projecte, ens veiem dissabte!

Grup promotor de la UCPC

info@universitat.cat