Imperialisme i internacionalisme

Imagen1
El curs d’Internacionalisme i Imperialisme procurarà donar algunes pinzellades sobre com està el món en l’actualitat (geopolítica), els conflictes vigents fruit de les agressions imperialistes i les diferents explicacions marxistes existents per entendre’ls (Teoria de l’imperialisme) i les respostes que caldria donar o s’estan donant per combatre’ls (cooperativisme i internacionalisme).
Com en la resta de cursos hi haurà un seminari «com entenem l’internacionalisme proletari, avui?» per tal de posar en pràctica els anàlisis teòrics i debatre i mirar de concloure la resposta que caldria donar com a comunistes internacionalistes a les agressions del capitalisme.

Calendari (febrer 2015 – abril 2016)

Febrer

13 Teoria de l’imperialisme I – Oriol Martí
20 Teoria de l’imperialisme II – Oriol Martí
27 Imperialisme, internacionalisme i cooperació internacional – Arnau Carné

Març

05 Lluites d’alliberament nacional en l’actualitat context imperialista – Iñaki Gil de Sant Vicente
12 Aliances de classes i tàctica – Josep Cónsola

02  Introducció a la geopolítica – Josep Cónsola
09 Anàlisi de la repressió contra el comunisme i l’antifeixisme a l’Estat espanyol – Juan Manuel Olarieta
16 Seminari Com entenem l’internacionalisme proletari avui?
30 Acte de Cloenda. Homenatge a Teresa Claramunt

Maig

07 Acte de Cloenda. Homenatge a José Carlos Mariátegui

Qüestions d’ordre tècnic

Les classes s’impartiran els dissabtes de 10h a 14h a Barcelona, a la Universitat Pompeu Fabra (Campus Ciutadella, Edifici Jaume I, planta 0, aula 20.047) [mapa]

La continuïtat del curs estarà subjecte a una assistència continuada d’un mínim de 10 persones.

El calendari lectiu es podria veure alterat per motius aliens al Grup Promotor de la UCPC. En aquests casos, els canvis seran degudament notificats i amb antelació.

Matricula’t al curs 2015-2016.

Bo d’ajut

La UCPC és un projecte que neix de l’aportació d’un nucli de persones que treballen de forma voluntària i compromesa amb l’únic objectiu d’oferir una eina teòrica útil, de qualitat i gratuïta que permeti donar respostes a les necessitats de la vida social i política.

L’organització i el desenvolupament del curs, així com també els suports materials que s’entreguen a l’alumne com a complement d’estudi, generen unes despeses impossibles d’assumir sense disposar de col·laboracions solidàries.

Podeu contribuir al sosteniment de la UCPC mitjançant una aportació econòmica a partir de 10€.

Compte bancari: 1491 0001 21 2058919222 (Triodosbank)