Per entendre el capitalisme

Imagen1L’objectiu del curs és la presentació d’una visió rigorosa i crítica dels aspectes més rellevants del capitalisme actual immers en una profunda crisi tot analitzant la seva evolució i les conseqüències pel conjunt de la societat. Des del seminari Taifa proposem una anàlisi de conjunt de la societat capitalista, una aproximació sistèmica que aborda els àmbits de la despossessió social i ecològica, de la dominació patriarcal i de l’explotació laboral. Proposem una explicació, destinada a un públic general, sobre com funciona el sistema productiu i financer, el rol del diner i el mercat en la nostra societat així com el paper de l’Estat i la política econòmica dels governs en l’actual era neoliberal. Aquesta totalitat capitalista està protagonitzada per un conflicte de classes que posa de relleu les múltiples contradiccions del sistema i els propis límits del capital.

Seminari d’Economia Crítica Taifa

Calendari (desembre 2015 – febrer 2016)

Desembre

05 L’estructura fonamental de l’explotació, la dominació i la despossessió en el capitalisme (I)
12 L’estructura fonamental de l’explotació, la dominació i la despossessió en el capitalisme (II)
19 Models productius, canvis en l’organització del treball i lluita de classes

Gener

16 El diner i el sistema financer
23 El paper i la natura de l’Estat
30 Crisis i límits del capitalisme

Febrer

06 Seminari

Qüestions d’ordre tècnic

Les classes s’impartiran els dissabtes de 10h a 14h a Barcelona, a la Universitat Pompeu Fabra (Campus Ciutadella, Edifici Jaume I, planta 0, aula 20.047) [mapa]

La continuïtat del curs estarà subjecte a una assistència continuada d’un mínim de 10 persones.

El calendari lectiu es podria veure alterat per motius aliens al Grup Promotor de la UCPC. En aquests casos, els canvis seran degudament notificats i amb antelació.

Matricula’t al curs 2015-2016.

Bo d’ajut

La UCPC és un projecte que neix de l’aportació d’un nucli de persones que treballen de forma voluntària i compromesa amb l’únic objectiu d’oferir una eina teòrica útil, de qualitat i gratuïta que permeti donar respostes a les necessitats de la vida social i política.

L’organització i el desenvolupament del curs, així com també els suports materials que s’entreguen a l’alumne com a complement d’estudi, generen unes despeses impossibles d’assumir sense disposar de col·laboracions solidàries.

Podeu contribuir al sosteniment de la UCPC mitjançant una aportació econòmica a partir de 10€.

Compte bancari: 1491 0001 21 2058919222 (Triodosbank)