Més de 100 a judici: Bolonya s’aplica amb repressió

logo100Demà, dimarts 3 de novembre, es celebra el primer dels judicis que es duran a terme al llarg dels propers mesos contra més d’un centenar d’estudiants que participen de la lluita contra la imposició de reformes mercantilistes i privatitzadores a l’educació, i que l’any passat van protagonitzar les grans mobilitzacions pels carrers i universitats del nostre país .
El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans volem posar de manifest que aquests judicis només fan que evidenciar que la lluita per una universitat pública i de qualitat continua viva i que, ara més que mai, és necessari organitzar la resposta estudiantil.

El judici que es celebra demà a la nova ciutat de la justícia és contra 9 estudiants que el 28 d’abril del 2009 van participar en una acció contra la imposició del procés de Bolonya a la seu d’ERC a Barcelona, partit del que és militant i dirigent el conseller d’Universitats, Empresa i Innovació de la Generalitat de Catalunya, el senyor Josep Huguet.
Aquest és el primer dels judicis que al llarg del propers mesos portaran a més de 100 estudiants davant dels Tribunals espanyols per la lluita que els últims anys ha dut a terme el moviment estudiantil en contra de la imposició del procés de Bolonya i en defensa d’una universitat pública i de qualitat.

El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC), organització estudiantil majoritària als claustres de les universitats catalanes i participant de les mobilitzacions en defensa de la universitat pública, davant dels processos judicials oberts a més d’un centenar d’estudiants volem manifestar:

1.- Tot el nostre suport als estudiants que han de fer front als judicis i, per això, exigim la retirada immediata de tots els càrrecs als estudiants imputats.

2.- Que aquests judicis, igual que els expedients oberts i les sancions imposades a desenes d’estudiants, tornen a posar de manifest que continua obert el conflicte universitari als Països Catalans. Conflicte que neix de la voluntat dels governants d’imposar reformes neoliberals que tenen com a objectiu mercantilitzar la universitat pública.

3.- Que l’únic mecanisme per construir la universitat pública del futur, i resoldre definitivament les problemàtiques educatives d’aquest país, és iniciar un procés de debat i de transformació basat en la participació plenament democràtica i en pla d’igualtat entre tots els membres de la comunitat universitària (professorat, estudiants i membres del PAS).

4.- Que els judicis, les penes-multa, els expedients i les sancions no aturaran la lluita dels estudiants per construir una universitat pública, popular, catalana, de qualitat i antipatriarcal.

Finalment, el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans animem al conjunt de la societat a participar de les diverses iniciatives que es realitzaran per recolzar als estudiants encausats i rebutjar l’estratègia repressiva dissenyada per les autoritats universitàries.

Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans
Barcelona, 2 de novembre de 2009