Propera classe: “El marxisme a Amèrica Llatina”

La història del marxisme a la Amèrica Llatina, com tota la història del marxisme en general, hauria de ser estudiada particularitzadament. Existeix un marxisme pròpiament llatinoamericà? En aquest cas, a partir de quin moment es pot parlar de la llatinoamericanització del pensament de Marx? Quines serien les particularitats del marxisme en clau llatinoamericanista, i què aporta tal clau al desenvolupament del pensament marxista en sentit general?

Quins són els nexes teòrics entre Marx i els diferents marxismes a la Amèrica Llatina? Quines etapes o moments i quins autors caldria destacar d’aquest particular desenvolupament del pensament en aquesta regió del planeta? I sobre tot, quins efectes i retroalimentacions s’han donat en la pràctica històrica llatinoamericana pel que fa a aquest desenvolupament?

En relació a totes aquestes qüestions, el professor cubà Yodenis Guirola, investigador del Seminari de Filosofia Política de la Universitat de Barcelona i qui ha estat Acadèmic Visitant en diverses universitats d’Amèrica Llatina i els Estats Units, presentarà el seu anàlisi des d’una perspectiva crítica.
Això serà de 10h a 14h d’aquest dissabte 25 de gener, novament al Casal Independentista de Sants “Jaume Compte” (c/ Muntades, 24, Barcelona)
Us hi esperem a totes i tots!