“Introducció al mètode marxista. Marx, teoria i revolució”

9847106_5965ef1776

Aquest proper dissabte 3 d’Octubre comença el curs d’introducció al marxisme  amb la sessió que porta per títol “Introducció al mètode marxista. Marx, teoria i revolució” i que anirà a càrrec d’Oriol Martí.

La primera part de la sessió anirà encarada a presentar el nostre projecte i resoldre dubtes sobre el seu funcionament. Seguidament començarem amb el contingut teòric de la sessió esquematitzat en els següents punts:

Aspectes relatius al contingut de la classe pròpiament dita.
a) Per què són tan importants en la història de la humanitat les descobertes que varen fer Karl Marx i Friedrich Engels relatives a com funciona la història de la humanitat en general i de les societats en particular.
b) Mirar la realitat: la perspectiva no conflictivista versus la conflictivista: “la història de la humanitat és la història de la lluita de classes”.
c) Els intents previs a la revolució científica i filosòfica de Marx i Engels enfocats a estudiar l’estructura de les societats, l’evolució de la història, l’estudi de l’economia o la lògica del funcionaments de l’estat i de les institucions polítiques.
d) Què marca la diferència? El mètode d’estudi de la realitat.
e) Complexitat i abstracció pròpies del mètode inaugurat definitivament per Marx i Engels.
f) El treball científic de Marx i la seva concepció de la ciència i la filosofia.

A les 12:00 farem un descans de 15-20 minuts i continuarem la sessió amb una part més pràctica relacionada amb l’actualitat i amb el contingut donat prèviament.
Ens trobarem de 10:00 a 14:00 a l’Universitat Pompeu Fabra, campus ciutadella, edifici Jaume I, aula 20.047 a Barcelona.

Parada de metro més propera: L4, ciutadella vila olímpica.

Com sempre us esperem a tot@s aquest dissabte, si hi ha gent que s’ha inscrit al curs però no podrà assistir, cal que ens ho comuniqueu per tal de donar-vos de baixa.

I si alguna vol que li portem l’agenda del curs 2015-16, també cal que ho comuniqui a través d’aquest correu!

Benvingudes!

Grup promotor de la UCPC