Queda obert el període de matriculació dels cursos 2015-16!

Enguany tenim tres cursos disponibles:
– Introducció al marxisme
– Per entendre el capitalisme a càrrec del Seminari Economia Crítica Taifa
– Imperialisme i Internacionalisme

En el curs d’Introducció al marxisme procurarem donar algunes eines d’anàlisi bàsiques per tal de poder comprendre el funcionament intern dels estats capitalistes. D’aquesta manera, si es parteix de zero en la matèria, s’assolirà una base necessària per tal de poder seguir aprofundint després en cursos amb un nivell d’abstracció major. El curs està pensat no tan sols per comprendre teòricament alguns conceptes sinó per començar a posar en pràctica aquests en els nostres anàlisis diaris tant en el sí de la militància com en la nostra vida quotidiana; aquesta és la funcionalitat de la sessió seminari «Analitzem que passa».

L’objectiu del curs “Per entendre el capitalisme” és la presentació d’una visió rigorosa i crítica dels aspectes més rellevants del capitalisme actual immers en una profunda crisi tot analitzant la seva evolució i les conseqüències pel conjunt de la societat. Des del seminari Taifa proposem una anàlisi de conjunt de la societat capitalista, una aproximació sistèmica que aborda els àmbits de la despossessió social i ecològica, de la dominació patriarcal i de l’explotació laboral. Proposem una explicació, destinada a un públic general, sobre com funciona el sistema productiu i financer, el rol del diner i el mercat en la nostra societat així com el paper de l’Estat i la política econòmica dels governs en l’actual era neoliberal. Aquesta totalitat capitalista està protagonitzada per un conflicte de classes que posa de relleu les múltiples contradiccions del sistema i els propis límits del capital.

El curs sobre internacionalisme i imperialisme procurarà donar algunes pinzellades sobre com està el món en l’actualitat (geopolítica), els conflictes vigents fruit de les agressions imperialistes i les diferents explicacions marxistes existents per entendre’ls (Teoria de l’imperialisme) i les respostes que caldria donar o s’estan donant per combatre’ls (cooperativisme i internacionalisme).
Com en la resta de cursos hi haurà un seminari «com entenem l’internacionalisme proletari, avui?» per tal de posar en pràctica els anàlisis teòrics i debatre i mirar de concloure la resposta que caldria donar com a comunistes internacionalistes a les agressions del capitalisme.

Totes les sessions es realitzaran els dissabtes de 10:00 a 14:00 a la Universitat Pompeu Fabra, campus ciutadella, edifici Jaume I, aula 20.047 a Barcelona.

Si en tens interès i/o vols saber més coses sobre els cursos i/o el projecte, ens pots escriure a matricules@universitat.cat o entrar a l’apartat “Cursos” de la nostra web (https://www.universitat.cat/ucpc/?page_id=1046).