Introducció al marxisme

Imagen1
En el curs d’Introducció al marxisme procurarem donar algunes eines d’anàlisi bàsiques per tal de poder comprendre el funcionament intern dels estats capitalistes. D’aquesta manera, si es parteix de zero en la matèria, s’assolirà una base necessària per tal de poder seguir aprofundint després en cursos amb un nivell d’abstracció major. El curs està pensat no tan sols per comprendre teòricament alguns conceptes sinó per començar a posar en pràctica aquests en els nostres anàlisis diaris tant en el sí de la militància com en la nostra vida quotidiana; aquesta és la funcionalitat de la sessió seminari «Analitzem que passa».

Calendari (octubre 2015 – novembre 2015)

Octubre

03 Introducció al mètode marxista. Marx, teoria i revolució – Oriol Martí
10 Concepte de mode de producció (parts i components) – Oriol Martí
17 En l’estructura jurídica de l’estat, existeix “la divisió de poders”? – Joan Planas
24 Introducció a la categoria d’ideologia – Oriol Martí
31 Els diferents modes de producció al llarg de la història – Oriol Martí

Novembre

07 Funcionament intern del mode de producció capitalista – Oriol Martí
14 Marx i Engels en el seu context – Francesc Font
21 Feminisme marxista – Laia Estrada
28 Seminari Analitzem que passa

Qüestions d’ordre tècnic

Les classes s’impartiran els dissabtes de 10h a 14h a Barcelona, a la Universitat Pompeu Fabra (Campus Ciutadella, Edifici Jaume I, planta 0, aula 20.047) [mapa]

La continuïtat del curs estarà subjecte a una assistència continuada d’un mínim de 10 persones.

El calendari lectiu es podria veure alterat per motius aliens al Grup Promotor de la UCPC. En aquests casos, els canvis seran degudament notificats i amb antelació.

Matricula’t al curs 2015-2016.

Bo d’ajut

La UCPC és un projecte que neix de l’aportació d’un nucli de persones que treballen de forma voluntària i compromesa amb l’únic objectiu d’oferir una eina teòrica útil, de qualitat i gratuïta que permeti donar respostes a les necessitats de la vida social i política.

L’organització i el desenvolupament del curs, així com també els suports materials que s’entreguen a l’alumne com a complement d’estudi, generen unes despeses impossibles d’assumir sense disposar de col·laboracions solidàries.

Podeu contribuir al sosteniment de la UCPC mitjançant una aportació econòmica a partir de 10€.

Compte bancari: 1491 0001 21 2058919222 (Triodosbank)